Ce PROBLEME a descoperit Guvernul la firmele angajate de CNADNR să facă autostrăzi în România

Ce PROBLEME a descoperit Guvernul la firmele angajate de CNADNR să facă autostrăzi în România
Publicat: 12/11/2012, 15:19
Actualizat: 29/03/2019, 03:12

Lucrările de construcție de drumuri naționale și autostrăzile sunt întârziate deoarece firmele de construcții nu dispun de personal și utilaje suficiente, pe măsura contractelor, și lucrează în același timp pe mai multe șantiere, rezultă dintr-un raport al Corpului de Control al primului-ministru.

Verificările au fost derulate la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale ( CNADNR), pentru identificarea cauzelor care au determinat întârzieri în execuția lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, perioada verificată fiind 1 ianuarie 2007-31 august 2012.

În urma analizei a 31 de contracte de lucrări privind reabilitarea/modernizarea și construirea de drumuri naționale și autostrăzi în cadrul cărora au fost înregistrate întârzieri în execuția lucrărilor, au fost identificate mai multe cauze, precum insuficienta mobilizare pe șantier a firmelor de construcții. Astfel, deși pe hârtie prezentau personal suficient și utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situația era cu totul alta, generând întârzieri la reabilitarea DN 6 Alexandria- Craiova (lotul 1 în valoare de 140,6 milioane lei fără TVA încheiat cu firma Shapir Structures, cu lucrări care trebuie finalizate în mai 2013 și executate în proporție de 17% în iunie acest an), reabilitarea DN 6 Alexandria – Craiova (lotul 2 de 136,5 milioane lei fără TVA, contract încheiat cu asocierea Romstrade, Ezentis Infrastructuras și Euroconstruct Trading 98, termen de finalizare în mai 2013 și executate la 13% în iunie acest an), constructia variantei de ocolire a municipiului Caracal (contract de 44,4 milioane lei fără TVA încheiat cu Romstrade, termen de finalizare în mai 2013 și executat la 5% în februarie acest an), reabilitarea DN 76 (contract de 170,8 milioane lei fără TVA cu Construct Mod, termen finalizare octombrie 2013 și executat la 8% în mai acest an).
Toate aceste contracte, încheiate în perioada 2009-2011, sunt finanțate și de către Comisia Europeană prin programul POS Transporturi.

O alta cauză majoră a întârzierilor indicată de inspectori este utilizarea de către constructori a acelorași utilaje, dar și a același personal în cadrul mai multor contracte de lucrări, executate în aceeași perioadă de timp. În urma analizei efectuate au fost identificate situații în care, în scopul obținerii contractelor, constructorii au indicat în cadrul unor oferte depuse în proceduri de atribuire diferite faptul că aceleași utilaje și același personal-cheie vor fi utilizate pentru execuția unor lucrări de infrastructură rutieră în șantiere diferite, în aceeași perioadă de timp. Astfel, Romstrade a prezentat aceeași instalație de preparat mixturi asfaltice în două oferte care au stat la baza obținerii contractelor derulate în aceeași perioadă, pentru constructța variantei ocolitoare a municipiului Caracal și pentru modernizarea DN 5 București- Adunații Copăceni. Situații asemănătoare au fost constatate și la firmele Tehnostrade și Shapir Structures.

Conform situației din august acest an prezentată de CNADNR, unii constructori executau în paralel mai multe lucrări de infrastructură rutieră, respectiv Romstrade avea în derulare 23 de contracte, Spedition UMB – 19 contracte, Straco Grup – 20 de contracte, Tehnostrade -13 contracte, Strabag AG – 6 contracte, SC Strabag SRL – 10 contracte, DELTA ACM 93 – 10 contracte, JV FCC Construccion – 9 contracte și Astaldi Sp.A – 7 contracte.

Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor și CNADNR pentru a dispune măsurile necesare față de cele constatate.

În urmă cu aproximativ două săptămâni, Comisia Europeană a informat autoritățile române că a decis să presuspende cea mai mare parte din trei programe cofinanțate prin fondurile structurale ale UE, respectiv „Transport”, „Regional” și „Creșterea competitivității economice”, România având la dispoziție două luni pentru remedierea deficiențelor.
Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat că nivelul corecțiilor financiare propuse de Comisia Europeană pentru programul Transport depășește 350 de milioane de euro, fiind vorba de proiectele derulate de CFR SA și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Femeia care apără cerul României. Interviu cu tânăra care se asigură că rachetele rușilor nu...
Babasha a dat lovitura după huiduielile pe Arena Naţională! Anunţul oficial care îi va schimba...
FOTO. Cea mai controversată jucătoare WTA din România face ravagii la început de vară! Imagini...
Unde au fugit azi noapte Irinel Columbeanu și Irinuca, direct de la aeroport. Avem imagini...
Ceva se întâmplă în Crimeea: Ucrainenii distrug antiaeriana rusă și par a pregăti terenul pentru...
Pițurcă Jr. a 'încercuit-o' pe voluptuoasa fiică a Andreei Berecleanu! Adio, ICH! CANCAN.RO publică imaginile...
Kate Middleton, total SCHIMBATĂ la primul eveniment public. Detaliul observat de toți: „Fac progrese bune,...
Experiment Observator. Un permis auto fals costă peste 700 de euro. Cum sunt racolaţi pe...
Cea mai frumoasă zi, transformată într-o traumă! Zeci de copii au fost implicați într-un accident,...
Kate Middleton, prima apariție publică de când a fost diagnosticată cu cancer! Prințesa de Wales...
Au încins atmosfera la malul mării. Canicula le-a făcut pe vedete să renunţe la haine
La câți KM schimbi uleiul la cutia automată? Cât costă și care e cel mai...
Inteligenţa Artificială utilizată de Israel în Gaza ajută la reducerea victimelor civile, sugerează un expert
CRIPTOTEREȘTRII s-ar putea afla PRINTRE NOI, NEDETECTAȚI! Cine sunt aceștia?
Obligatoriu la plata cu CARDUL. Lege definitivă în România. Intră în vigoare azi, 16 iunie
Florian Coldea, legături cu mafia albaneză. Documente oficiale
Ce este creatura cu ochi holbați și dinți ascuțiți care a eșuat la mal. A...
Fotografia sfâșietoare de la priveghiul Ancăi Molnar. Fiul de 14 ani, îndurerat lângă sicriu
Gagea și Alexandra, din nou împreună? Cum a fost sărutul din Camera roșie: „Am avut...
Saveta Bogdan, adevărul despre cererea în căsătorie făcută de Gheorghe Turda. Care este, de fapt,...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Măi Bulă, familia ta din câte persoane e compusă?
Jocurile Olimpice de la Paris, păzite de cea mai mare tabără militară din Europa de...
×